tirsdag den 29. maj 2007

100

Zettes blog har da helt klart manglet de obligatoriske 100 om Zette. Derfor kommer de her. Den skarpe bloglæser vil samtidig notere sig, at dette indlæg er nummer 100 på Zettes. Kom ikke å si, at det er tilfældighederne, der råder på denne blog!

Jeg:

  1. er opvokset på Vestlolland
  2. har været gift siden august 2005
  3. har svært ved at skjule det, hvis jeg ikke kan li folk – okay prøver måske heller ikke så kraftigt
  4. dimitterede fra Københavns Universitet i 1998
  5. har været KFUK-spejder som barn i 10 år
  6. spiser gennemgående for få grøntsager i forhold til min samvittighed
  7. er vild med lærkesang, fordi det for mig er inkarnationen af dansk sommer
  8. er cand.mag i tysk og dansk
  9. er vild med min mors stegte ål og baconomviklede fasan
  10. er bange for at være for selvfed, så Nemesis kommer og tager mig
  11. kan være enormt direkte
  12. snakker altid ret meget – nogle gange for meget
  13. har aldrig brugt min gymnasielæreruddannelse til at undervise i gymnasiet
  14. mistede min far for 4 år siden – og savner ham til tider virkelig meget
  15. tror ikke en skid på healing, astrologi, chakra og andet alternativt crap
  16. har en storesøster, der er 3 år ældre end mig og vist aldrig har læst min blog
  17. kan alt for godt li store, kølige hvedeøl
  18. er virkelig god til at lytte og komme med sunde overvejelser bagefter
  19. er usnobbet, fordi jeg aldrig kan huske de, der mærkevarerdesignernavn
  20. har holdt adskillige foredrag i udlandet for op til ca. 400 mennesker – og nydt det
  21. har en enorm stærk psyke
  22. kan uden at overdrive samtlige Østkysthustlers/Hustlers tekster udenad – og blamerer mig af og til med fremførsel af dem
  23. misunder ofte min søster, fordi hun er så pæn og kan alt det, jeg ikke kan
  24. kan til gengæld en del, min søster ikke kan
  25. går i kirke ca. 10 gange om året
  26. er et stærkt engageret menneske
  27. har lavet masser af frivilligt arbejde i mit liv
  28. hader selvbedrag og fornægtelse
  29. kan li snakke, hvor vi ”kommer ind til benet”, der hvor det svider i såret, og vi ikke kun lader som om og ikke gør noget ved det
  30. har aldrig været medlem af et politisk parti
  31. gider ikke bruge min tid på mennesker, der ikke siger mig noget
  32. er vild med bøger af Svend Åge Madsen
  33. har svært ved at se, hvordan dyre biler skulle kunne gøre mig lykkelig
  34. har altid stemt på venstrefløjen
  35. er virkelig bange for hunde, der gør og springer op
  36. er inkarneret tedrikker. De 3 kopper kaffe, jeg har drukket i mit liv, kan jeg huske som rædsomme alle 3. Det var 2 hos ældre damer, der havde skænket op, og hvor jeg var for genert og godt opdraget til at sige, at jeg ikke ku li det og 1 på en spejderlejr, hvor jeg frøs så meget, at kun den ville kunne bringe mig lidt varme
  37. drømmer tit, at alting foregår under vand, og det er dejligt
  38. synger stort set altid og kan umenneskeligt mange tekster udenad
  39. er ved at udvikle mig til et havemenneske
  40. smiler meget, ler ofte, latterkramper fås ca. 1 gang årligt
  41. har boet 9 forskellige steder: 1 gang Lolland, resten Sjælland
  42. har de sidste knap 3 år kun kunnet se DR1 og støvet TV-2 (stueantenne)
  43. kan citere uforholdsmæssigt mange digte
  44. elsker at høre P1
  45. er kommet alt for sent i gang med at blogge
  46. kan ikke forstå, hvorfor rødvin er standardværtindegave og ikke gode øl
  47. synes, superforkælelse er at tage til den gode fiskemand og købe sig fattig
  48. kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været på diskotek – hvis det overhovedet hedder sådan mere?
  49. begejstres af Dissing, Dissing, Las og Dissing
  50. kan tale tysk og engelsk stort set flydende – og skælder ham jeg er gift med ud, hvis han forsøger sig på tysk. Har hvæst: ”Det er MIG, der taler tysk!”, da han bestilte kaffe og te ved en morgenbuffet – ikke specielt stolt af den situation
  51. kan græde over film og bøger i stor stil
  52. elsker at læse korrektur på andres ting
  53. retter gladelig folk, hvis de siger noget forkert og vil også godt selv rettes
  54. vædder altid en middag med ham, jeg er gift med, når vi er uenige
  55. kan ikke få en blomsterbuket til at se pæn ud
  56. synes mad er ret meget vigtigere end rengøring
  57. kan sidde 9 timer og snakke med bedsteveninden og synes, det er en fantastisk dag/aften/nat
  58. er ret begejstret for klar himmel, sol og 15 graders frost
  59. synes mariehøns er de klammeste dyr – bestem jer dog til, om I vil være biller eller flyveting. Midt i mellem er ikke acceptabelt
  60. kan ultrasjældent blive ret hysterisk
  61. er fanatisk begejstret for vasketøj
  62. er stolt af mine kommateringsevner
  63. samler på handicapracistiske ”real-life-stories”
  64. kan ikke se den fede ide i sport – skåret bredt over en kam
  65. er næsten altid vågen mellem 2 og 3 om natten
  66. er vild med kort og atlas
  67. har både hakket roer og redt fiskekroge ud for at tjene lidt lommepenge som barn
  68. hader til tider min lollandske ærlighed, der får mig til at sige ting, jeg burde holde kæft med
  69. synes, Anden og Ørkenens Sønner er fantastisk underholdning
  70. har de sidste par år fået virkelig gode venner i Norge, UK og Belgien, som jeg ser med jævne mellemrum
  71. har haft leddegigt, siden jeg var 1½ år
  72. nyder at være underholdende midtpunkt til fester
  73. spiser stort set aldrig sovs og dressing – ikke li
  74. spiller lidt for mange pc-spil
  75. elsker sol og varme
  76. har stadig min mormor på 88
  77. skal ikke have børn
  78. elsker bilferie
  79. kan som regel ikke huske, hvorvidt jeg har set en film før, før jeg når til slutningen
  80. sover aldrig foran tv – jeg mener, man kan vel mærke, man bliver træt, så hvorfor ikke bare gå i seng inden?
  81. mener folk, der knaser bolcher har en svag karakter
  82. kan let blive vred, men falder enormt hurtigt ned igen og kan sige undskyld
  83. elsker ordbøger
  84. har en veludviklet stedssans – kan stort set altid mærke, hvor verdenshjørnerne er
  85. deltager med glæde i alle typer spørgeskemaundersøgelser – tænk, at de vil høre min mening!
  86. savner at snakke mere tysk, end jeg gør
  87. er god til at rose andre
  88. ændrer telefontalesprog efter hvilken generation af familien fra Lolland, jeg taler med
  89. blev kaldt ”leksikonet” i folkeskolen – med andre ord var pisse gammelklog
  90. haft kontaktlinser de sidste 18 år
  91. bliver gal, når folk siger aahddrr, om mad andre spiser. Det er uopdragent
  92. er en monsterdårlig shopper
  93. nyder at lytte til andres samtaler i offentlig transport
  94. ejer kun 5 par sko
  95. begejstres af film med Nicolas Cage, fordi han er grimlækker
  96. tænker meget over, hvad livskvalitet er
  97. har altid været ikke-ryger, men er en tolerant en af slagsen
  98. er fuldstændig vild med ham, jeg er gift med – det kilder stadig i maven efter 4 fede år
  99. mener, at hvis fordomme bekræftes, bliver de (stort set) til facts
  100. har tænkt en del over, hvad disse 100 fortæller om mig. Er det kun fragmenter af Zette? Er det en selekteret fremstilling? Naturligvis, men den er sand alligevel…



4 kommentarer:

Anne O'Manne sagde ...

Tak for det.
Det var en fornøjelse at læse mere om, hvem du er.

Zette sagde ...

Selvtak, Det er jeg glad for, du synes, Anne. Var også meget sjovt at lave og ikke helt så svært, som jeg havde troet.

miss mikkelsen sagde ...

tusind tak for den, det var dejligt at læse :-) jeg genkender dig faktisk hvor underligt det end må lyde fra en, der kun kender dig perifært... :-)

jeg knaser altid mine bolcher ;-)

Zette sagde ...

Selv tak, MissM: jeg ved, hvad du mener, man kan sagtens mærke om det føles som "det passer" - selvom man ikke kender personen.
Du må se at få arbejdet på det der bolsjeknaseri - det kan kun føre dårligdomme med sig. Uff, altså - bare tanken....