fredag den 27. januar 2012

Er det overhovedet lovligt?

I dag skulle jeg refundere en DSB-billet, da et besøg hos bedsteveninden blev aflyst.

Jeg havde indkøbt for 82 danske kr. og bad på Lyngby station venligst om at få annulleret min billet og tilbagebetalt summen.

Ungkvinden holdt pause i wienerbrødsekspditionerne og svarede i hotdog-hørmen:

Så gerne, det koster 40 kr.!

Jeg var først forundret, så forbløffet og så forarget. Det viste sig at være et nyt gebyr indført i tirsdags - efter hvad slikmutter sagde.

Jeg tog mine 42 kr., lovede migselv aldrig at købe en dsb-billet på forhånd igen og bandede så så stygt på vej ud, at en reol ved siden af mig væltede (det må have været min banden, da hverken jeg eller andre rørte den).

Nu er jeg pænt nervøs for, at denne tendens med kun at refundere 50% af et fejlkøb skal skabe præcedens til tøjbutikker, isenkram og andet.

Men måske kan man snart indkøbe en afbestillingsforsikring hos DSB til, tjahhh 40 kr.?

Nogle burde skamme sig!

3 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Ja, det er altså pænt underligt - jeg har også undret mig over det. Det motiverer ikke ligefrem én til at købe i god tid...

folehave's univers sagde ...

Nej, og så skriges der på, at vi skal bruge det offentlig til transport. Dette fremmer ikke de tanker, om man ellers skulle have dem.

Zette sagde ...

Hov, jeg fik svar fra DSB, der pænt tilbud at indsætte 40 kr. på min konto, for de kunne da godt forstå, jeg ikke var tilfreds.
Så pæn, konstruktiv og fin en mail, at det er helt umuligt at være sur. Pokkers.
Jeg kan godt li dem igen!