søndag den 22. januar 2012

Gaffeltrukket gris med salt

Jeg vil nu nok mene, at min pulled pork blev god. Nok lidt for salt for min smag, men konstistens og smag var ellers fantastisk. Perfekt karameliseret på toppen.

Det blev en dansk tilrettet version, med tilbehør af, hvad køkkenet havde. Det vil sige ris med ærter, oliventapanade og en slags bruschettafyld, med andre ord friske tomater, revet ost og hakkede mandler - frisk basilikum ku nok ha været et hit, men det havde vi jo slet ikke...

Jeg gad godt lave mere gaffeltrukket gris en anden gang, men så må jeg skrue ned for saltet i marineringensfasen...

Men hold da kæft, hvor jeg hyggede mig, mens jeg lavede det.

2 kommentarer:

Andrea sagde ...

Din udgave lyder herlig og tillykke med karamelliseringen, men ærgerligt at den blev for salt for dig.

En mulighed er at forkorte marinerinstiden, som faktisk er en god gammeldags sprængning, er jeg ret sikker på.

Zette sagde ...

Ja, jeg tænkte også på det med at sætte marinadetiden ned - og jep, spræning er der igang her. Snart må jeg ligesom piskeriset i gang med tunge eller oksebryst eller noget andet, jeg kan finde på at få til at eksplodere.
HJEGM er bagmanden - både bag ovnen og bag den vellykkede karamelisering.
Tak for fif, svar og ikke mindst inspiration